Pages

Rabu, 18 Mac 2009

sebuah kisah klasik, beauty and the beast...

She so beautiful, so so beauty. No physical disability. Perfect my be. How could she fall in love with the beast..
[
Erm..cerita dongeng. Menceritakan bagaimana bibit perasaan suka, cinta dan sayang timbul di antara si gadis dan beast (menatang kot term yang sesuai kalu duk ganu). Mungkin ada yang sudah lupa bagaimana kisah ini bermula. Mengembalikan dan mengingati balik memori aku dan juga mereka yang berminat. Mengisahkan anak bongsu sang saudagar yang terpaksa tinggal dengan Beast kerna ingin menyelamatkan ayahnya. Semasa ayahnya sesat di dalam hutan. Haus, lapar dan juga kepenatan. Tiba-tiba matanya terpaku dan terkasima dengan istana yang tersergam indah di dalam hutan. Meluru ia masuk, tanpa memikirkan akibat yang akan diterima. Semua nampak sempurna. Dipenuhi barangan mewah, kemas dan dijaga rapi. Makanan di atas meja juga dilahap tanpa segan silu.
[
Dia tidak sedar yang gerak gerinya diperhatikan. Selesai sahaja, dia melangkah keluar. Terpandang bunga ros. Teringat dia pada kiriman anak bongsunya. Mahukan bunga ros sebagai hadiah. Dia mendekati dan mengambil sekuntum bunga ros. Kerna bunga ros merupakan barang yang sangat disukai Beast (ye dok citer dongeng ni..menatang suka bunga), mengamuk dan marah melihat apa yang sudah dilakukan oleh saudagar itu. Dipendekkan cerita. Bell, aka si Beauty sanggup mempertaruhkan nyawanya sebagai ganti hukuman ayahnya daripada dipenjara si Beast. Di dalam tidak sedar dia mula menyukai dan menyintai Beast. Kerna layanannya. Walaupun dilubuk hati kecilnya sering kali memberontak yang putera raja akan datang menyelamat.
[
Cinta sejati. Dengan ciuman tuk mengucapkan selamat tinggal kepada Beast yang sedang nazak. Tiba-tiba berjaya menawarkan dan memecahkan sihir yang telah dikenakan kepada Beast. Muncul seorang putera raja seperti yang selalu dimimpi Beauty.
[
Cerita dongeng. Selalu happy ending. Realiti?

4 comments:

Tanpa Nama berkata...

hehe...normal la tu.. dah pun nama'y dongeng.. byk lagi story camni.. leh try tgk snow shite, sleeping beauty,cinderella, barbie ke..haha..

realiti?.. no such a beauty and such a beast..homosapiens yg normal je.. ^-^.. *giggles*

teethBenthic berkata...

fairy tales 2 smua sal putera raja & gadis daif. Baik tgk citer indon (sinetron). Tp b4 ending, msti duk myumpah je dpn tv. Realiti manusia suka kepada kecantikan dan kesempurnaan. Also me. Ha3. Love the Beauty (not bell k).But s'times i think she so beautiful to me..i'm not da Beast, myb of true love i can change to be a perfect prince..ha3

Tanpa Nama berkata...

huhu..
nice.. but tu bkn reality khidupan
tu just story sbg pngajaran..
maybe one nanti ada one beauty come to u..
who know..
heheheh

teethBenthic berkata...

beauty nie subjektif..setiap individu ada definisi atau persepsi masing2.

Hope so la..da beauty will appear in my dream, tue pun dah kira ok.
ha3