Isnin, 18 Januari 2010

Fobia

~ phobia 2 ~

Tengah khusyuk aku menonton filem seram Thailand ini.

Aaah...

Refleksi secara spontan dan secara tiba-tiba kawan di sebelah kiri menyebabkan aku pun terkejut. Terkejut akibat satu adegan yang rasanya tidak berapa seram. Tetapi terangkat jugala punggung dari kerusi untuk berapa saat.

Kejadian yang berlaku beberapa bulan yang lepas

Flashback
zezzzzzrr....

Kejadian yang berlaku kira-kira 5 tahun lepas.

Berlaku di dalam bas. Semasa perjalanan aku ke negeri jelapang padi. Seperti biasa dan kebanyakan penumpang yang lain. Dapat tidur sepanjang perjalanan suatu yang nikmat.

Haaaah....

Tiba-tiba aku terkejut. Terangkat kaki dan tangan aku di dalam ruang seat bas yang sempit itu. Ia menyebabkan aku terjaga dari tidur. Pabila kesamaran mata mulai terang. Aku dapat perhatikan penumpang di kiri kanan, juga di depan belakang aku juga terkejut akibat refleksi maha hebat tersebut. Cover malu, dengan perlahan-perlahan aku menutup semula mata yang agak bulat ini. Berpura-pura tidur seperti tiada apa yang berlaku.

Keesokkan harinya...

"Kau kenapa semalam? tiba-tiba macam kena sawan aku tengok..sakit jantung aku rasa.."salah seorang kawan aku memulakan bicara. "Ada ke yang perasaan?.." bisik hati kecil aku. "Nightmare semalam.." jawab aku dengan perlahan.

Alam mimpi..

Di dalam sebuah rumah di waktu senja. Tiba-tiba seekor keluang terbang mengelilingi ruang udara di dalam rumah tersebut. Mula menganggu keharmonian isi rumah. Mengganggu adik aku. Tidak boleh dibiarkan. Aku mesti lakukan sesuatu. Aku cuba menghalau keluang tersebut. Tetapi lain pula jadinya, keluang itu tiba-tiba hinggap di lengan. Tiba-tiba aku panik. Hero tidak boleh panik. Aku terus mengibaskan tangan sekuat hati. Terus mengerakkan tangan. Laju dan laju dan semakin laju..

Haaaah...

Dengan sepenuh tenaga, terpelanting keluang itu dari lengan.
~sambungan cerita rujuk perenggan di atas~

4 comments:

Tanpa Nama berkata...

emm...baca 2x bru paham..hihi.

cahaya berkata...

ngigau upanyer yer...
hee..
mcm2...

tOyO berkata...

Hahaha..hebat refleks ko ketika terkejut..nasib x melatah macam H****..^^,

aku pun penah cmtu gak..dlm mimpi nk tepis serangan ribuan lipas (saje ckp ribuan nampak dramatik sket)..tepis punya tepis sedar2 aku tepis dinding kat sebelah aku..mengidap sakit aku aritu..

^^,

teethBenthic berkata...

un name
he3.kdg2 sy pun krg phm ngn apa y sy tulis.. ;p

cahaya
2la pasal..ingat dh tua2 ni xde ngigau cm2.ad lg rupanya.hehehe

toyo
Buang keluang (nk ckp kelawar kcik sgt) dr tgn bro..stelah spenuh tenaga digunakan.hehehe

ko sorg2 xpe sgt bro..ak dlm bas, perghh..malu giler..sib pandai wat2 tido.ha3